Den årliga studien Svenskarna och Internet konstaterar i sin rapport för 2014 att 69% går ut på nätet från en mobil enhet, 54% gör det dagligen och 31% gör det flera gånger om dagen.
Våra kunder frågar oss ofta vad de själva kan göra för att bli mer synliga på Google.
Vår tid är extremt värdefull och alla försöker vi optimera den mer än någonsin. Denna tendens märks även på nätet vilket gör en webbplats sidhastighet viktigare än någonsin.
En av Selected Media unikt framtagen och exekverad digital mediestrategi gav 145% ROI för charterbolaget Detur
När vi på Selected Media går in och övertar en kunds Google AdWords-kampanj stöter vi på samma problem om och om igen. Därför tycker vi det känns lägligt att sätta ihop en liten guide till hur man bäst kommer igång med AdWords.
Digital marknadsföring är tacksamt att arbeta med eftersom dess resultat är relativt enkla att spåra och mäta. Kanske är det därför som så många försöker inbilla sig själva och andra att man enkelt och snabbt kan placera sig i toppen av nätets omsättningsparadis och gnugga sedan bara händerna medan pengarna rullar in.
Vill du beskydda dina användares uppgifter och samtidigt ranka högre i Googles organiska sökresultat?