Content idéer som ökar din försäljning

Våra kunder frågar oss ofta vad de själva kan göra för att bli mer synliga på Google.

Svaret är enkelt men missas ofta!

Lyssna på dina kunder och investera tid i att besvara deras frågor. Publicera svaren på ditt företags blogg eller nyhetssektion och du kommer sakta men säkert märka av en ökad trafik, förfrågningar och inte minst nya kunder.

Lyssna av

Varje dag besvarar ditt företags kundservice eller säljavdelning en hel mängd förfrågningar från befintliga och potentiella kunder och häri ligger möjligheterna. Spendera lite tid på att lyssna av vad som sägs och vad de frågar om och vips så har du material för blogginlägg eller nyhetsartiklar för den närmaste framtiden.

Utnyttja SEO-potentialen

Era potentiella kunder använder sig huvudsakligen av Google när de söker information. Om ni lyckas vara den som kan ge lättillgängliga, relevanta och trovärdiga svar på deras frågor, finns det mycket goda möjligheter att det förtroende som skapas hjälper er att konvertera en långt större del besökare till leads och i slutändan kunder. Denna metod har stort SEO-potential som kan utnyttjas genom att ställa frågorna och erbjuda svaren på rätt sätt. Använd till exempel Googles sökordsverktyg för att ta reda på vilka frågeställningar (inom de ämnen som ni kan erbjuda relevanta svar) som har högst sökvolym. Låt dessa insikter fungera som en röd tråd i Page Titles, Meta descriptions, URL H1, H2, H3 ALT-taggar etc., när ni producerar och publicerar ert content. 

Grattis till den nya titeln!

Precis som med alla andra organisationsförändringar kräver en inbound marketing strategi planering och intern förankring. En Content Manager skall tillsättas och ett team, med klara definitioner och riktlinjer, skall sättas samman. Alternativt kan man välja att samarbeta med en extern byrå som producerar konsekvent och högkvalitativt content under en längre tid. 

Uppsättning av trafikspårning och analys är avgörande för att content strategin blir framgångsrik. Välj de rätta verktygen och mät och analysera hur besökarna beter sig. Det finns många gratis verktyg att tillgå. Med HubSpot, Google Analytics och Google Webmaster Tools är ni på god väg.

7 Effektiva Content idéer – det är bara att plocka

Känner du att du behöver en inspirationsinjektion för att själv komma igång med att skapa kvalitativt content? Isåfall rekommenderar vi att du tar en titt på denna video med content gurun Marcus Sheridan. Marcus presenterar här 7 content idéer som har haft stor inverkan för hans företag men samtidigt är universella nog att passa organisationer av de flesta storlekar, branscher, tjänster och kundsegment.

Videon varar 43 minuter och vi kan garantera att du inte kommer bli uttråkad. Om tålamodet tryter kan du dock hoppa fram direkt till de 7 idéerna efter 10 minuter och 28 sekunder.

Om du fortfarande är osäker på hur er organisation kommer igång med att publicera relevant content, slå en signal så berättar vi mer!